ŠV. JONO GATVĖS GALERIJA
  • Salėse
  • PoĆŸemiuose
  • Apie mus
  • Kontaktai
  • Salėse
  • PoĆŸemiuose
  • Apie mus
  • Kontaktai

2021 12 10 - 2022 01 13
Jolanta Sendaitė-Paulauskienė. KISMAS/FLUX MINDSET

ę

Picture
Š. m. gruodžio 10 d., penktadienį, be atidarymo renginio pradeda veikti menininkės Jolantos Sendaitės-Paulauskienės eksperimentinė laboratorija „Kismas/Flux Mindset“. Parodos kuratorė - Eglė Ganda Bogdanienė.

J. Sendaitė-Paulauskienė: „Kismas – tai kelionė per gyvybinį ciklą nuo rasties ir augimo iki tapsmo, kad būtum kitoks, brandesnis.

Projekto idėjos kerojasi iš subtilaus ryšio su gamta, joje vykstančiais natūraliais rasties, nokimo, kismo, tapsmo ir galiausiai – nykimo procesais. Eksperimentinė laboratorija yra kvietimas žengti į mistinį kismo vyksmą ir išgyventi ją savo pojūčiais. Kismo laboratorijoje kuriama ypatinga terpė gyvybei rastis ir augti, čia gimsta naujos pažinimo ir patirties formos per intuityvias juslines patirtis ir kūno pojūčius: regėjimą, uoslę, klausą, skonį, lytėjimą, taktiliškumą, medžiagiškumą. Taip kviečiama permąstyti santykį su gamtiniais elementais, o per juos – ir su gamta bei materialiuoju pasauliu, žmogaus kuriamais daiktais.

Žiūrovas yra kviečiamas pajusti ir apmąstyti kismą. Kismo perspektyva (angl. flux mindset) yra proto iš(si)laisvinimas iš sustabarėjusių neįsisąmonintų mąstymo modelių ir prielaidų. Sąlytis su gamtinėmis medžiagomis yra būdas megzti dialogą su augalų pasauliu ir gamta. Šv. Jono gatvės galerijos rūsiuose eksperimentinės laboratorijos metu dalyviams suteikiama galimybė aplankyti ir patirti tris „erdves“. Vienoje auginama bakterinė celiuliozė, kitoje – grūdų ir kitų sėklų daiginimas pasitelkiant hidroponikos technologiją, o trečiojoje erdvėje tekstilė dažoma žmogaus kūno skysčių, grybų ir kerpių pagalba.

Sutelkiant įvairialypę bendruomenę bandoma megzti ryšį kaip gyvą audinį. Žmonių ryšiai – neregimi tarsi gamtoje veikiančios bakterijos, grybai ar šaknų sistema, suteikiantys atsparą ir pusiausvyrą žmogiškai egzistencijai.

Menas ir mokslas susisieja, susipina į atvirą klausimą, kas yra gyvybė, kaip ji kinta laike ir erdvėje. Kiekviena „erdvė“ turi savo idėją, jas visas sieja gyvi organizmai, kurie kinta šios eksperimentinės laboratorijos metu.

Viena siekiamybių – atsigręžiant į pirminius gamtinius elementus ir čia vykstančius gyvybinius procesus, apmąstyti kūrybinį pradą. Suteikti erdvės tam, kas mumyse neapčiuopiama, o juntama. Atkreipti dėmesį į tylų vidinį balsą, į savitą pasaulio matymą ir pajautimą, savęs pažinimą.

Jolantos Sendaitės-Paulauskienės eksperimentinė laboratorija „Kismas“ Šv. Jono gatvės galerijoje esančiuose požemiuose Vilniuje veiks iki 2022 m. sausio 13 dienos.
​
Parodos rėmėjai: LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga.
Parodos lankymas galimas su apsaugine veido kauke. Parodos lankymas – nemokamas.

Nuotraukos iš grupės "Iš reikalo" parodos "KONTRABANDOS SANDĖLIAI"


2021 11 04-30
Grupė "Iš reikalo". KONTRABANDOS SANDĖLIAI

Picture
Lapkričio 4 d., ketvirtadienį, 18 val. atidaroma menininkų grupės „IŠ REIKALO“ paroda „Kontrabandos sandėliai“.

Paroda veiks iki lapkričio 30 d.

Grupės „IŠ REIKALO“ branduolį sudaro organizatorė Rasa Noreikaitė-Miliūnienė, taip pat – Jurgita Jasinskaitė, Marta Vosyliūtė. Įvairių projektų, sumanymų proga prie grupės prisijungia nemažai kitų menininkų, reaguodami į grupei „IŠ REIKALO“ būdingas ironiškas, kartais – pankiškas, chuliganiškas idėjas. Cirkuliuodama laisvai ir lanksčiai, neprisirišusi prie jokios institucijos, įstaigos ar organizacijos, grupė natūraliai užpildo neabejotinai egzistuojantį ne tik laisvos ir nesuvaržytos meninės, bet ir visuomeninės saviraiškos, reakcijos į mus supančią tikrovę, poreikį.

Kontrabandos idėja ir iš jos išplaukiantys kūrybiniai, socialiniai aspektai šiai grupei neduoda ramybės jau ne vienerius metus. Kontrabanda tapo atspirties tašku Naujojoje Vilnioje, Geležinkelių muziejaus lauko ekspozicijoje plėtotuose „IŠ REIKALO“ projektuose 2019-2020 m. Tačiau juose grupė labiau akcentavo „nelegalias“ menines praktikas. Tuo tarpu naujausioje parodoje Šv. Jono gatvės galerijos požemiuose, su bendraminčių kompanija nusileidusi į paslaptingus galerijos rūsius, tęsdama ankstesnę idėją, grupė nutarė kontrabandą „sandėliuoti“, t.y., susitelkti ties daiktų, prekių bei kitų nelegaliai gabenamų objektų reikšmėmis, kurti savotiškas jų slėptuves, podėlius. Erdvė šiuo atveju tampa tobulu menininkų „partneriu“. Klaidūs, kai kur ne itin patogūs judėti, ne visur gerai apšviesti rūsiai – parankus fonas ir instaliatyvaus pobūdžio kūriniams, ir tradiciniams meniniams artefaktams, kuriems aplinka suteikia papildomų reikšmių ir sąsajų.

Kontrabanda teisiniu požiūriu – neabejotinai negatyvus reiškinys, turintis neigiamos įtakos valstybės finansų sistemai ir visuomenės saugumui, arba nusikalstama veikla, kurios objektas – privalomi deklaruoti daiktai. Patekusi į grupės „IŠ REIKALO“ ir jos bičiulių rato kūrybinę apyvartą, kontrabanda tampa ironišku žaidimu, nurodančiu į nelegalią veiklą ir marginalines mintis. „Draudžiamų“ objektų geografija parodoje plėtojasi nuo buitinių, žemiškų reikalų iki kosmoso erdvių, į kontrabandos akiratį įtraukiami įvairiausi socialiniai, meniniai, istoriniai, utopiniai aspektai, daiktai, gyvūnai, žmonės, nelegalių daiktų gabenimo maršrutai ir t. t. Parodos eksponatuose nestokojama ir dokumentinių liudijimų – dalis kūrinių buvo sukurta klaidžiojant po pasienio zonas ir regionus (Kazlų Rūda, Marijampolė, Varėnos raj., Kena) arba apeliuojant į valstybės, asmens ribas ir laisves.

                                                                                                                                                                                                                                       Kristina Stančienė

Parodoje dalyvaujantys menininkai: Rasa Brazauskaitė, Zita Filimonovienė, Robertas Gritėnas, Kristina Gudonytė-Dūdienė, Jurgita Jasinskaitė, Aušra Jasiukevičiūtė, Gražina Jurgelevičiūtė, Mažena Kaminska, Nerijus Kavaliauskas, Daumantas Kučas, Artūras Makštutis, Kristina Mažeikaitė, Gediminas Mažintas, Laura Milevičiūtė-Černiauskienė, Kristijonas Miliūnas, Rasa Noreikaitė-Miliūnienė, Kristina Norvilaitė-Geniušienė, Lidija Pakonaitytė, Ieva Paltanavičiūtė, Tania Serket, Vida Sevrukienė, Kristina Stančienė, Eglė Vertelkaitė, Marta Vosyliūtė.

Parodos kuratorė: Rasa Noreikaitė-Miliūnienė.

​
Parodos rėmėjai: LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga.

Parodos lankymas galimas su apsaugine veido kauke. Parodos lankymas – nemokamas.


Nuotraukos iš Rūtos Matulevičiūtės parodos "ATLANTIDA"


2021 10 01-28
Rūta Matulevičiūtė. ATLANTIDA

Picture
Spalio 1 d., penktadienį, atveriama menininkės Rūtos Matulevičiūtės paroda „Atlantida“. Susitikimas su menininke įvyks spalio 9 dieną nuo 12 iki 16 valandos.

Parodos pavadinimas – Atlantida – nesvarbu, ar ji būtų mitas, ar tikra istorija, kalba apie nuolat kintančio svyruojančio pasaulio dėsningumus ir po jais, lyg po plona membrana vandens paviršiuje, ar paveikslo lako sluoksniu slypinčią vis kitokiais pavidalais kasdienybėje besireiškiančią begalybę.

Pristatoma kolekcija sudaryta iš mėlynosios serijos paveikslų, kurių daugelis – autorės autoportretai. Senoviniuose Vilniaus požemiuose išnykus dabarties laikui galima jausti pasakišką „Toli toli...“, M. Eliade „išėjimo už profaniško pasaulio ribų“ į neatmenamą praeitį, kurios įvykiai dėsningai kartojasi begales kartų, vėl tapdami dabartimi.

Personalinėje parodoje atsispindi naujausias menininkės priėjimas prie tapybos. Studijų metu tyrinėjusi meno kūrinio suvokimą, Rūta Matulevičiūtė radikaliai pakeitė priėjimą prie kūrybos, kūrybinio intelekto vystymui pasitelkdama Transcendentinę meditaciją. Pasitelkdama vaizdinius iš savo vaikystės, lietuviškų pasakų ir asmeninės mitologijos ikonografiją autorė individualia išraiška ieško lietuviškos pamatinės, nebesitapatinančios su istorijos traumomis, tapatybės.

Tai – trečioji Rūtos Matulevičiūtės personalinė paroda Vilniuje. Menininkė 2019 metais baigė Tapybos studijas Vilniaus dailės akademijoje, ArtVilnius'20 meno mugės parodoje „Takas“ pristatė performansą „HOT Salon“, dalyvavo TechArts kūrybinių industrijų inkubatoriuje, 2019 metais tapo „Jaunojo tapytojo prizas“ konkurso finalininke, pristatė „Wisdom Vendor“ instaliaciją Pamėnkalnio galerijoje. 2018 metais surengė personalinę parodą „SPHERE“ galerijoje THE ROOM bei buvo apdovanota Dalios ir Gintaro Gruodžių premija.

Menininkės Rūtos Matulevičiūtės paroda „Atlantida” veiks iki spalio 28 dienos.

Parodos rėmėjai: LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga.

Parodos lankymas galimas su apsaugine veido kauke. Parodos lankymas – nemokamas.


Nuotraukos iš parodos "ŠVYTĖJIMAS / THE SHINING"


2021 09 07-25
ŠVYTĖJIMAS / THE SHINING

Picture
Grupinė Vilniaus dailės akademijos studentų instaliacijų paroda.

Parodos kuratorė – VDA doc. Ieva Paltanavičiūtė.
Parodoje dalyvaujantys menininkai: Paulina Turauskaitė, Augustė Zukaitė, Viktorija Tamaliūnaitė, Greta Virzbickytė, Algis Sprindžiūnas, Urtė Lagunavičiūtė, Aida Vėželienė, Žygimantas Bėrontas.

Parodoje pristatomi Šviesos studijos rezultatai – kūriniai, atskleidžiantys skirtingą jaunų, meną studijuojančių žmonių požiūrį į šviesą, jos reikšmę, buvimą ar nebuvimą, poveikį žmogaus emocijoms, egzistencijai, ir pagaliau – išnykimui. Parodos pavadinimas sutampa su žinomo režisieriaus Stanley Kubricko psichologinio siaubo filmo, jau tapusiu šio žanro klasika, pavadinimu. Tai yra užuomina, jog šviesos buvimas ne visuomet užtikrina stabilią gyvybės prielaidą. Tam, jog pažintum šviesą, reikia nusileisti į gelmes, kur jos nėra. Pažinti tamsą, jos apčiuopiamą būvį, formą, net garsą ar kvapą, – tarsi prieskonį. Persisunkti tamsa. Ir tuomet, kai, regis, viską užpildo aklina juoda, sukurti savo šviesą. Kosmosą. Žvaigždynų spiečius ir ramų planetų švytėjimą. Meteoritus ir kometas. Ir Didįjį sprogimą. Žmogus nuolat kuria šį chaosą ir tvarką savyje.

Tūriai, medžiagiškumas, atspindėjimas, medžiagos laidumas šviesai, gebėjimas prislopinti, išryškinti, ar suteikti jai spalvas, garsai, visa tai – priemonės, kurių pagalba analizuojama šviesa/tamsa/šešėlis/atspindys.

Skirtingi požiūriai, priemonės bei patirtis kelia naujus ir gvildena amžinus klausimus, kviečia leistis gilyn, į savo sąmonės ir pasąmonės gelmes ir ieškoti vilties – švytėjimo.


Nuotraukos iš Klubo "Penktadienis 13" parodos "Pakitusi realybė"


2021 07 09-31
Klubas "Penktadienis 13". Pakitusi realybė

Picture
Klubas „Penktadienis 13“ save pristato kaip savivaldžią uždarą organizaciją, savanoriškumo pagrindu vienijančią pakvaišėlius, kurie mėgsta tą dieną siautėti ir įvairiai smagintis, nežiūrint į visus baimę keliančius draudimus ir perspėjimus. Šį kartą jie susirenka neprisirišdami prie datos ir požemiuose pristato kūrinius, paveiktus karantino sąlygų.

„Parodos idėja kilo iš oficialaus karantino laikotarpio apibūdinimo. Pakitusi realybė yra tai, su kuo tenka susidurti kiekvienam ir kasdien. Mums, kaip kūrėjams, jos poveikis ryškus ne tik buitiniame, bet ir kūrybiniame gyvenime. Menininkas kartais ir taip pabėga nuo persunktos ideologija, reklama, vartojimu paviršutiniškos kasdienos į savo vidinį pasaulį. Mums įdomu, kaip šitos dvi realybės formos – kasdieniška ir kūrybinė – vaizduotėje persidengia viena kitą ir sudaro, kad ir laikiną, bet jau kitą realybę. Kas yra toji Pakitusi realybė kiekvienam iš kūrėjų? Kaip ieškoti naujų atramos taškų, kad išlaikytume pusiausvyrą šiame sunkiai prognozuojame pasaulyje? Gal mums pavyks Ją įžvelgti labai skirtingų autorių kūriniuose.“

Parodos dalyviai:
Artūras Makštutis (skulptūra, skaitmeninė fotografija),
Bronius Duoba (skaitmeninė fotografija),
Lidija Pakonaitytė (tapyba),
Gediminas Mažintas (skulptūra),
Algimantas Kazlauskas (skulptūra),
Samvelas Gandžumijanas (skaitmeninė fotografija),
Saulius Tamuliavičius (skulptūra),
Inga Sfinksas (tapyba),
Kazimieras Dainovskis (tapyba),
Marius Skudžinskas (skulptūra),
Mantas Zableckas (grafika),
Jūratė Kazakevičiūtė (tekstilė),
Juozas Budzinauskas (skulptūra),
Alė Kalėdienė (tapyba).

Reportažas iš Ernestos Balnytės instaliacijos "Mirties triukšmas"

IĆĄgirskite

2021 06 17 - 07 03
Ernesta Balnytė. "Mirties triukšmas"

Picture
​​Ernesta Balnytė: "Mirties triukšmas – kaulinė mozaika. Siekiu vizualaus baltojo triukšmo, kurį diktuoja pasirinktos medžiagos – kaulo – krūvis. Naudoju gyvulių kaulus, kuriuos nuo mėsinėjimo iki laikymo perokside balinimui, ruošiu pati. Procesas yra mozaikos nebylus svoris, kuris man lieka pilnai pažįstamas, žiūrovui numanomas, jam rodau „švarų produktą“. Siekiu išsivalyti ir išvalyti. Keliu sau klausimus apie baigtį, primityvumą, apie gyvūną, kuris esu ar nesu, baimę nežiūrėti į savo tamsiąsias puses, patogaus būvio sąmoningą atsisakymą dėl gijimo. Kaip netobulos ir aršios vidaus pusės persipynusios su gerosiomis? Skausmą, siekius ištrūkti iš kančios. Kaip tyla gali jungtis su triukšmu, o tuštuma su perpildymu, kas slepiasi trikdžiuose? Mąstau apie purvo ir švaros sąjungą, kaip viena neegzistuoja be kito. Apie dvi puses – spindinčią ir suteptą. Tylą ir prieš ją stovintį triukšmą.
​

Nesiekiu nieko gelbėti ar keisti, tik save. Šoką, kurį aš noriu sukurti, sumažinu iki tylios nerimasties, kuri kyla dėl baigtinės darbo formos, kurios dalių visuma neturi nuorodų į anatomiją, todėl nebėra atskirties tarp gyvulio ir žmogaus kaulų simbolikos. Tai pasiekiau per ilgą, varginantį darbą, per malonumo atsižadėjimą uždarytoje erdvėje. Šoko toli ieškoti nereikia, nebūtina taškytis kraujais baltame kube, jis aiškiai matomas kasdienybėje – savižudybių mastai, smurtas, neapykanta, ligos egzistuoja labai arti. Problema tame, jog problemos pasidaro normalumu, kaip pirminis pandeminis šokas virto kasdienybės faktu. Lieka tik kraupus, neaiškus zvimbesys. 
Darbe atlikau veiksmus, kurie tapo tarsi nuolatine, beveik metus trukusia laidotuvių procesija. Valiau mėsą nuo kaulo, trupinau jį iki kristalo. Valiau ir skaldžiau save, narpliojau save, kad galėčiau sudėlioti iš naujo. Bandyčiau kasdien ir kasnakt prisijaukinti baigties neišvengiamybę. Objektas, kurį pasirinkau, yra fizinės mirties įrodymas ir simbolis, kurį naikinau. Dekonstruodama kaulų anatomiją, siekiau sukurti tarpinį variantą tarp dulkės ir formos. Palikdama tik dalinį kaulo atpažįstamumą, bandžiau sukurti tykiai akis badančią visumą. Priimti daiktu virtusią gyvastį. Susitaikyti su baime virsti tik daiktu, miltais, pelenais. Baime, jog mylimieji išnyks dalelėmis. Valiau tam, kad susitaikyčiau ir susitikčiau.

Mirties triukšmu pirmiausia įvardiju baigties mastą. Po žeme per amžius tykiai skyla mirusiųjų kaulai. Šis negirdimas, nematomas šnaresys, kaip nuojauta, kaip vaiduoklis, plūduriuoja mano galvoje. Šį triukšmą matau ir po visais tapybiniais sluoksniais, kur pirminė įtampa kyla iš tapytojo pasirinkimo drobes įtempti kaulų klijais. Pirmąjį nematomą tapybos sluoksnį iškeliu į matomybę. Kalbėdama apie triukšmą, negaliu nepaminėti tylos. Triukšmas eina su tyla, iš jo kyla siekis nutilti. Ištrinti trūkčiojimą, šniokštimą, spengimą. Jei patalpinčiau save į vakuumą, ir ten tylos nerasčiau, jei ir galiu ją aptikti, tuomet tai yra tarpai, plyšiai ir trūkiai. Miniu tylą, nes jos svarba neįvardijama. Visada jos ieškojau. Vizualiame ir garsiniame triukšme atkreipiu dėmesį į tarpus. Galbūt juose nerimas pasiduoda ir atsiranda vietos tylai skleistis. Dėliodama mozaiką, su kiekviena skeveldra statydama triukšmą, neišvengiu susitikimo su tuštuma. Tuštuma, kuri nėra neigiama, veikiau faktinė. Visos akys kurias šalinau, yra tokios pačios – tuščios. Tuščias niekis, stovintis mirusių gyvūnų vyzdžio centre, stovint ir stebint veidrodį, ar pažvelgus į kito akis."





Nuotraukos iš grupinės instaliacijų parodos "MANIFESTO be kaukių"


2021 05 14 - 2021 05 30
​Grupinė instaliacijų paroda "MANIFESTO be kaukių"

Picture
Eglės Gandos Bogdanienės kuruojama studentų paroda.  Parodos dalyviai: Greta Virzbickytė, Matas Petkūnas, Miglė Kemeklytė, Almantas Kunskas, Erikas Marcinkevičius, Simona Kirstukaitė-Akulashvili, Lasha Akulashvili, Kotryna Onaitytė, Ieva Juozapaitytė, Urtė  Lagunavičiūtė, Marija Žiemytė, Jolanta Sendaitė-Paulauskienė.

XX amžius buvo kupinas nesiliaujančių revoliucijų, karų, krizių ir siūlymų kurti naujas pasaulio tvarkas. Tokių neramumų neatskiriama pasekmė – menininkų judėjimai modernizme: futurizmas, dada, siurrealizmas, konceptualus menas ir kt. Šie judėjimai kūrė manifestus: fundamentalius tekstus, kredo, šaukinius veikti. Daugumoje šiuos manifestus rašė jauni, laukiniai menininkai, degantys idealizmo idėjomis, kurie be sentimentų užbraukdavo tradicijas, papročius ir istorijos garbinimą ir verždavosi kurti naujas vizijas.

Įkvėptas šios naujų idėjų ir formų kūrimo aistros ir revoliucinių manifestų, menininkas Julian Rosefeldt tyrinėjo manifestų atgarsius mūsų dienomis ir sukūrė „Manifesto”. Jis sukonstravo 13 video monologų, ištraukdamas iš meno pasaulio manifestų citatas. Daugumoje siužetų manifestai yra pakankamai integruoti į siužetą. Tik viename video – prologe – nėra jokio siužeto, tik rodomas lydomas metalas ir girdimi žodžiai iš komunizmo manifesto, parašyto Karlo Markso ir Fridricho Engelso: „Visa, kas kieta, ištirpsta ore“. Šiuo prologu Rosefeldt siekė pademonstruoti šiuolaikinio menininko priklausomybę nuo socialinio, ekonominio, politinio konteksto. Tuo pačiu norėdamas praplėsti probleminį kontekstą nacionalizmo, poliarizacijos, atskirties, ekstremizmo klausimais, kas yra itin aktualu šiandien. Meninis aktyvizmas – būdas kviesti daryti pokyčius. Menininkai tokioje situacijoje gali reikštis bendruomenėse arba individualiai. Dauguma manifestų tekstų parašyta seniai, tačiau tokios mintys kaip „aš kariauju su savo laiku“, yra būdingos ir šiuolaikiniams menininkams.

XXI a. antropoceno epochos socialines ir ekonomines krizes papildžiusios globalios pandemijos kuria naujus meno judėjimus, keičia manifestų turinį ir retoriką, skatina kurti nenuspėjamus patirčių scenarijus. Įkvėpti šiuolaikinių išgyvenimų ir manifestų istorijų, įvairių specialybių VDA studentai susibūrė parodai „MANIFESTO BE KAUKIŲ”. Parodoje vizualios raiškos priemonėmis kalbama apie egzistencinius jauno menininko būties klausimus, apmąstant ekologijos, socialinius, politinius, kultūrinius kontekstus.

Paroda yra studijų dalyko „Menas išplėstame socialiniame kontekste” dalis. Studijų eigoje studentai buvo skatinami savarankiškai atrasti problemines situacijas, jas aktualizuoti, analizuoti, vertinti ir ne/per/su/kurti teksto ir vaizdo kūrinius.
​
„Prisiekiu susilaikyti nuo asmeninio stiliaus. Aš nebesu menininkas. Aš prisiekiu susilaikyti nuo kūrinio kūrimo, nes akimirką laikau svarbesne už visumą. Mano aukščiausias tikslas yra išstumti tiesą iš savo charakterio ir nuostatų. Prisiekiu taip daryti, visomis pajėgomis, aukodamas gerą skonį ir estetinius įsitikinimus. Faktai kuria normas ir tiesą.” – Julian Rosefeldt, „Manifesto” (2015 m.)

2019 12 13 - 2020 01 31
​Klubas Penktadienis 13/ paroda Šešėliai
# 4

Picture

Gruodžio 13 d., penktadienis. 
Klubo "Penktadienis 13" nariai su draugais menine forma užduoda klausimus "kur“:
prietarai, ritualai, meilė, kančia, pradžia, grožis, galas, amžinybė?

Klubas „Penktadienis 13“, įsteigęs save prieš dešimt metų, apjungia artistus, kurie lieka ištikimi kalendorinei datai PENKTADIENIS 13 DIENA, ją primindami meninėmis akcijomis ar parodomis. Parodų ciklas "Šešėliai" - tai klubo paralelinis projektas, kuris nesiriša prie datos ir siekia konkrečiau pristatyti kiekvieną autorių. Tai jau ketvirtoji "Šešėlių" paroda per keturis metus, kuri neplanuotai sutapo su penktadienio 13-osios data. Klubas su didesne gausa autorių kviečia pasižvalgyti į požemius ir kitas gelmes.

​2018 05 15 - 2019 06 01
​"9 požemiai"

Picture
VIDEO
Devynių parodų ciklas.

Parodų autoriai: Gitenis Umbrasas, Irma Balakauskaitė, J
ulius Žėkas ir Justina Tulaitė, Marius Skudžinskas, Jonas Arčikauskas, Donatas Norušis, Jurga Uzdilaitė ir Andrius Janulaitis, Violeta Laužonytė, Petras Baronas ir Audronė Bukauskienė. 

​2019 07 11-13
Volta On Line
Vol. 1

Video autorius Banginis Justas

Volta On Line - tai tarpdisciplininių menų festivalis, pirmą kartą įvykęs Šv. Jono gatvės galerijos požemiuose. Festivalio programa:
07 11 
Ievos Tarejevos tapybos parodos atidarymas
Katarsis4
07 12
Simonas Nekrošius
Gintas Gascevičius GINC
07 13
MIZANTROPAS pagal Moljero pjesę, rež. Jokūbas Brazys
​Twenty Fingers Duo


​
​
2019.01.18 - 05.31

Egons Persevics ir Uldis Rubezis
VIDURYJE NIEKUR / IN THE MIDDLE OF NOWHERE



​Dviejų žinomų latvijos menininkų paroda. Egons Persevics skulptūra, Uldis Rubezis tapyba. Karių atvaizdai, instaliuoti po gotikiniais skliautais griauna įprastą vaizdo ir laikmečio sąsają. Tai gali įvykti bet kada ir bet kur. VIDURYJE NIEKUR - kai žmogiškas nerimas, karyboje privalomas slaptumas sulieja tikrovę į nebeatpažistmą aplinką, kur kario valia ir ryžtas ieško sau atramos. Žmogaus dydžio skulptūros ir tapybos darbų kolekcija yra Egons Persevics ir Uldis Rubezis kūryba, kilusi iš diskusijų apie realybių ir suvokimo konfrontacijas.

​2019 01 18 - 02 28
Paulė Vaitkutė
"Sakralumas"

Paulė Vaitkutė
skulptūra / instaliacija / knygos menas  

Parodoje kalbama apie žmogaus santykį su dvasiniu ir fiziniu kūnu. Žmogaus išsilaisvinimą. Tyrinėjant savo dvasinio ir fizinio kūno santykį kaip santykį su didžiąja gamta. Sakralumo parodos eksponatams suteikia ir pati medžiaga, iš kurios yra pagamintos figūros (t.y iš natūralaus naminio raugo pagal prosenelės duonos receptą). Medžiaga buvo specialiai pasirinkta tam, jog sustiprintų ir labiau atskleistų temos aktualumą. Ši paroda/laboratorija/tyrimas remiasi Šventaisiais raštais ir jų nagrinėjimu. Visi parodoje esantys objekai turi neatsitiktinę, Šventaisiais raštais paremtą prasmę.
​

2018 05 25 - 06 30
Gitenis Umbrasas
​"Kapas"

Picture

2017 03 17 - 04 17
Arnas Špakauskas, Matas Šablauskis, 
Deividas Gikis
"Trinka Muzikai"

Picture
Asmeninių muzikinių išgyvenimų pasaulis, kurį sudaro trys erdvės: sąmoningoji (šviesioji), pereinamoji (tylioji) ir pasąmoninė (giluminė). Visos erdvės yra glaudžiai susijusios viena su kita, kaip ir kuriamoji vaizduotė su penkiais pagrindiniais pojūčiais. Idėja šiai parodai išsirutuliavo iš tuščių balto popieriaus lapų, kurie, besiklausant Nacionalinio Simfoninio Orkestro repertuaro, prisipildė intuityviais muzikos raštais. Šie raštai nėra pagrįsti muzikos teorija, nėra uždaryti penklinėje, jie yra simboliai ir hieroglifai, apibūdinantys ryšį tarp girdimojo ir matomojo.
Konceptas ir eskizai - Arnas Špakauskas
Garso koliažas - Matas Šablauskis
Vaizdo instaliacija - Deividas Gikis