Šį kartą visus maloniai kviečiame 2014 m. birželio 16 d., pirmadienį 17 val. susitikti Šv. Jono gatvės galerijoje ir atidaryti dvi skulptūros parodas: Sigitos Dackevičiūtės ir Gedimino Piekuro. ![]() Gediminas Piekuras PLOKŠTUMOS Skulptūra (2014 06 16 – 2014 07 05) Šv. Jono gatvės galerijoje 2014 m. birželio 16 d., pirmadienį 17 val. atidaroma personalinė skulptoriaus Gedimino Piekuro skulptūros darbų paroda „Plokštumos“ Gediminas Piekuras – skulptorius, kilęs iš garsios dailininkų šeimos – tėvai Igoris Piekuras, Marija Teresė Rožanskaitė. G. Piekuras po mokslų M.K. Čiurlionio meno mokykloje, pasirinko skulptoriaus specialybę Vilniaus dailės akademijoje, nuo 1992 m. yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Gediminas Piekuras - skulptorius, piešėjas, ugnies ir ledo skulptūrų kūrėjas, dailės pedagogas. Nuo 1988 m. aktyviai dalyvauja grupinėse skulptūros parodose Lietuvoje ir užsienyje; Danijoje, Rusijoje, Lenkijoje, Suomijoje, Vokietijoje, Ukrainoje, Latvijoje, Olandijoje, Čekijoje, Italijoje, Vengrijoje. Autorius yra surengęs ne vieną personalinę piešinio parodą, aktyviai dalyvauja akcijose ir granito, sniego, ugnies, medžio skulptūrų, origami simpoziumuose Lietuvoje ir užsienyje - Austrijoje, Italijoje, Rusijoje, Olandijoje, Portugalijoje. Gediminas Piekuras sukūrė penkis darbus atvirose erdvėse tame tarpe portretinius paminklus Antanui Macijauskui, Jonui Aleksai, Vytautui Šeriui, Matui Šalčiui. Šios ketvirtosios personalinės skulptūros parodos “Plokštumos” idėja – plokštumos ribos, paviršiai, paveikslai, piešinys. G. Piekuro plokštumos apčiuopiamos ir įsivaizduojamos, atskleidžiama paviršiaus faktūra ir tekstūra. Autoriaus žodžiais tariant visa tai suteikia prasme kūrinio literatūrai... Tai per pastaruosius penkis metus sukurti darbai iš medžio ir kitos medžiagos. Šv. Jono gatvės galerija nuo 2010 m. iki 2012 m. dalyvavo Tarptautinėje šiuolaikinio meno mugėje ARTVILNIUS pristatydama Lietuvos skulptorius Marių Zavadskį, Simoną Dūdą, Šarūną Šimulyną, Kazį Venclovą, Rimantą Milkintą, Liutaurą Griežę, Andrių ir Nerijų Erminus. Šiais metais išsamiai pristatome Gediminą Piekurą Galerijos erdvėse Šv. Jono g. 11, Vilnius. ![]() Sigita Dackevičiūtė ANATOMIJA Skulptūra (2014 06 16 – 2014 07 05) Šv. Jono gatvės galerijoje 2014 m. birželio 16 d., pirmadienį 17 val. atidaroma personalinė skulptorės Sigitos Dackevičiūtės skulptūros darbų paroda „Anatomija“ Sigita Dackevičiūtė dirba ir gyvena Kaune. 1983 baigė Valstybinį Dailės institutą, vaizduojamosios dailės f-tą, skulptūros katedrą. 2008-2013 VDU įgijo, filosofijos bakalauro diplomą su pagyrimu. Ši menininkė yra gerai žinoma, kaip grafikė, dalyvavusi parodose Japonijoje, Rumunijoje, Kinijoje, Vokietijoje, Taivanyje, Serbijoje, Ispanijoje, Egipte, Kanadoje, Lenkijoje, Škotijoje, Urugvajuje, Suomijoje, Makedonijoje, Japonijoje, Bulgarijoje. Skulptūros srityje su Sigita Dackevičiūte susipažinome 2010 metais, kai skulptorė dalyvavo projekte „Metų skulptūra 2010”, kuruojamame skulptoriaus Mariaus Zavadskio. Projektas „Metų skulptūra 10“ buvo skirtas apžvelgti ryškiausius 2010 metais Lietuvoje sukurtus trijų matavimų kūrinius. Ryškiausiu metų mažosios plastikos autoriumi komisija išrinko Sigitą Dackevičiūtę. 2013 m. skulptorė surengia pirmąją personalinę mažosios plastikos parodą. Nuo 2011 metų autorė aktyviai dalyvavo bronzos liedinimo simpoziumų konkursuose “Skulptoriai skaito Donelaitį“, kur autorės darbai keturis metus iš eilės buvo išrinkti liedinimui. Ši – birželio 16 d. atidaroma trečioji personalinė paroda „Anatomija“ leis plačiau pažinti autorės kūrybą skulptūros srityje. Visi eksponuojami darbai sukurti per pastaruosius metus ir daugelis jų rodomi pirmą kartą. Autorė taip pristato rodomą kolekciją Šioje parodoje, kaip ir ankstesnėje, analitinis skaidymas ir konstravimas, jungimas į naujus formų derinius išlieka pagrindine mano raiškos priemone. Formos ar struktūros pačios turėtų tapti skulptūros „reikšme“. Dominuoja „galvos“ įvaizdžiai, juos papildo abstrakčios formos. „Galvos“ atspindi vidaus-išorės bei „sluoksnių“ idėją. Pagrindiniu skulptūros vaizdiniu gali tapti įvairūs motyvai. Pvz., iki rašto atsiradimo gyvavo tik garsu besiremianti kultūra, įsiklausymas buvo pirminis santykis su pasauliu, jis ir tampa svarbiausiu vienos iš skulptūrų akcentu. Pažvelgus kitu aspektu, įdomus gali pasirodyti pats interaktyvumas, aktyvus santykis su aplinka, kabinimasis į ją kaip kabliukais. Aplinka persmelkia galvą, ji virsta ažūrine struktūra. „Natūralių produktų“ ilgesio laikais norisi dar sykį permąstyti natūros−kultūros perskyrą. Žmogus yra kultūros produktas, kuriantis kultūrą ir pats jos formuojamas, taigi kone viskas jame yra jau „negamtiška“. Tačiau „gamtos forma“, „natūra“ yra būtinas pamatas skleistis kitiems sluoksniams. Tekstai (raštas, sąvokų sistema) skulptūrose atsiranda kaip tvirta nuoroda į kultūros lygmenį. Tačiau skulptūros neiliustruoja tekstų turinio. Formos ir tekstai egzistuoja šalia vieni kitų kaip atskiri, tačiau turintys sąsajų dariniai. Ažūrinė grotelių figūra šioje parodoje išreiškia tankias vidines labirintiškas struktūras ir ryšius su viskuo, kas ją supa. Uždara ir tuo pat metu atvira, permatoma figūra yra neatskiriama nuo aplinkos ir nuolat su ja sąveikauja. Grotelių struktūros apskritai gali reikšti negamtiškus, „antrinės prigimties“ sukurtus darinius, „tinklus“ (virtualius, socialinius, kultūrinius ir pan.) bei visa, kas siejasi tarpusavio ryšiais. Kartais norisi atsitraukti nuo mūsų socialinei aplinkai būdingo „vaizdų antplūdžio“ ar „vaizdų triukšmo“. Skulptūra gali pateikti ir abstrakčią idėją per išgrynintą, minimalistinę formą. Šios parodos abstraktybių tema – judėjimas. Sigita Dackevičiūtė
0 Comments
|
Šv. Jono gatvės galerijaII-V 12:00-19:00 Archyvas
November 2020
|